Hur styvt kör ni?

Allt från hjulupphängning till motorer och annat som handlar om teknik.

Hur styvt kör ni?

Inläggav Kryckan350 » ons 16 mar 2016, 21:09

Halloj!
En fråga till er som kör med väldigt aggressiv fitment och väldigt lågt, hur pass stum är bilen?
Kör en 350z jag har pysslat lite, men om jag ska köra såpass lågt och aggressivt jag tänkt är man väl tvungen att köra med väldigt hård fjädring för att slippa skrap och liknande?
Kör med d2 coils :)
Användarvisningsbild
Kryckan350
Noob

Namn: Elias
Bil: Nissan 350z

Re: Hur styvt kör ni?

Inläggav patrik_a » sön 20 mar 2016, 12:23

Jag kör inte überlågt men helt OK i mina ögon med min E46 (viewtopic.php?f=3&t=103&start=5730#p730464).. ganska hårt men det är ju beroende lite på hur karossen är byggd också, i alla fall hur man uppfattar det.
Hade en Golf MK1 för några år sedan och den hade en ganska stum kaross, man kände när man körde över ett övergångsställe.
Till skillnad från bilen jag har nu (BMW'n) där man kan köra i motorvägshastighet över brofästen utan att det slår (om man inte kör i sänkan vill säga ;) ).

Coilsen jag har är från Schmiedmann (Coilover kitt -Low budget-) ganska billiga och någorlunda stumma.. gick igenom besiktningen med coilsen och originalhjul så det fanns uppenbarligen lite fjädringsväg =)

Ett konkret tips är att plocka fram värmepistolen och valsa skärmarna.. det är i princip ett måste om du ska köra med någorlunda aggressiv fitment.
Svårt att ligga nära flush med utsidan av däcket mot insidan av skärmkanten annars.
DFTBA
Användarvisningsbild
patrik_a
Noob

Namn: Patrik Almqvist
Bil: Tretjåtta

Återgå till Teknik