Lupo med TA coils - sänka ännu mer bak?

Allt från hjulupphängning till motorer och annat som handlar om teknik.

Lupo med TA coils - sänka ännu mer bak?

Inläggav Valentino » lör 19 mar 2016, 09:02

Tjenis,

skaffade mig en Lupo inför förra sommaren som jag har lekt lite med. Köpte TA coils och monterade, men är inte supernöjd över hur den sänker där bak. Har redan tagit bort "justerskruvarna" och genomslagsgummit, för att försöka få ner den aningen mer.
Vad är nästa steg? Är det att dra ett varv på fjädrarna? Hade ju helst velat undvika det och eventuellt köpa fjädrar som är ännu lägre, men finns det?
Någon som har koll?

Har ingen bra bild som visar hur det ser ut, men kör 165/45 på 8x15" ET15 runtom, därav tycker jag det ser lite magert ut där bak.
Bild

EDIT: Och ja, för övrigt har jag rensat bort dippen från emblem i grillen där fram. Tog bilden dagarna efter dip :lol:
“Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”

Användarvisningsbild
Valentino
Noob

Namn: Larsson
Bil: BMW e46 touring, VW Lupo

Re: Lupo med TA coils - sänka ännu mer bak?

Inläggav cerwin » sön 27 mar 2016, 18:14

Du kan köra lösa fjädrar på rallyshop.se i valfri längd/hårdhet :) hade så på min e39 och ska även ha sånna på min e36
Användarvisningsbild
cerwin
Elite

Namn: Björn Lilletjernbakken
Bil: Bmw 528i E39

Re: Lupo med TA coils - sänka ännu mer bak?

Inläggav Valentino » tor 31 mar 2016, 18:00

cerwin skrev:Du kan köra lösa fjädrar på rallyshop.se i valfri längd/hårdhet :) hade så på min e39 och ska även ha sånna på min e36

Se där ja! Precis vad jag behövde. Tack! Ska ta och kolla detta när jag ordnat färdigt med insugs/egr-problemen :D
“Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”

Användarvisningsbild
Valentino
Noob

Namn: Larsson
Bil: BMW e46 touring, VW Lupo

Återgå till Teknik