Valsa skärmar eller köpa breddare?!

Allt från hjulupphängning till motorer och annat som handlar om teknik.

Valsa skärmar eller köpa breddare?!

Inläggav fotografroger » mån 11 apr 2016, 12:53

Hej!

Kör idag en Volvo S40 (fas 1) och har köpt andra fälgar.
225/40/18 fram/bak. Bak är det ingen större fara med utrymme mot skärmen, men det är värre fram när sänkningen väl kommer på.

Tänkte köra coils ifrån j-spec (jag har en budget, duh!) och jag ser redan nu att skärmkanten kommer gå i däcket när bilen kommer ner.

Jag ska låna en skärmvals av en polare, men hur mkt nytta gör det egentligen?
Är det bara den bockade kanten mot inneskärmen man kan påverka eller får man med skärmen ut lite med?

L-M-R har skärmbreddare som ska passa, men jag vet inte... Det tar bort lite av den stilrena looken jag är ute efter.
Det är min daily som jag kör i jobbet och min familj åker också, så den kommer inte bli bottensänkt.

Vad tror ni?
Kan man klara sig med att valsa?
Fotograf Roger Persson
www.f-8.se | info@f-8.se
Användarvisningsbild
fotografroger
Noob

Namn: Fotograf Roger Persson
Bil: VW Polo 6N -99

Re: Valsa skärmar eller köpa breddare?!

Inläggav Wille » mån 11 apr 2016, 21:02

Är det bilen du postade i "Vad köpte du senast till dig själv tråden"?

I så fall skulle jag säga att byta till smalare däck är lösningen för dig, visst kan du köpa skärmbreddare men då får du ju börja såga plåt för att det ska lösa sig. Valsning tror jag inte gör mycket nytta tyvärr om jag minns rätt hur skärmkanterna på S/V40 ser ut.
I ❤ Oijoij

Instagam: wilhelmlidstrom
Användarvisningsbild
Wille
Moderator

Namn: Wille Lidström
Bil: Trampcykel

Re: Valsa skärmar eller köpa breddare?!

Inläggav fotografroger » mån 11 apr 2016, 22:20

Wille skrev:Är det bilen du postade i "Vad köpte du senast till dig själv tråden"?

I så fall skulle jag säga att byta till smalare däck är lösningen för dig, visst kan du köpa skärmbreddare men då får du ju börja såga plåt för att det ska lösa sig. Valsning tror jag inte gör mycket nytta tyvärr om jag minns rätt hur skärmkanterna på S/V40 ser ut.

Japp, det är det.
Ska troligen byta framdäcken, bak går det att lösa har kommit fram till.

Känns dessutom onödigt att glida runt på R-däck på en daily så ska nog byta bort dem.

Skickat från min SM-G850F via Tapatalk
Fotograf Roger Persson
www.f-8.se | info@f-8.se
Användarvisningsbild
fotografroger
Noob

Namn: Fotograf Roger Persson
Bil: VW Polo 6N -99

Återgå till Teknik