Coilover fråga

Allt från hjulupphängning till motorer och annat som handlar om teknik.

Coilover fråga

Inläggav Hurrikanen » mån 24 apr 2017, 21:44

Tja
Har monterat K-sport coils på min MB C klass (S204) och har fått mycket vägljud i bilen, en fråga jag har är i vilket läge ska jag ställa förspänningen på
fjädrarna? Är det när jag har hela fjäderbenet löst eller när det sitter monterat på bilen?

Mvh Johnny
Användarvisningsbild
Hurrikanen
Elite

Namn: Johnny H
Bil: Passat 3BG

Re: Coilover fråga

Inläggav Skunken » ons 26 apr 2017, 10:37

Om du har ställbara topplagringar dvs stumma i aluminium så kommer nog du inte undan det ökade vägljudet, upplevde samma sak och bytte ut mina däck mot däck med lägre klassning på ljudnivå så löste det mycket utav ljudet :)

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
FLOORBANGERS
Användarvisningsbild
Skunken
Elite

Namn: Niclas Eriksson
Bil: Bmw 740i -00

Inläggav Hurrikanen » tor 27 apr 2017, 04:42

Ja jag har lagringar med camberjustering, satt och kollade igenom instruktionerna på coilsen igår :D och där stod det att man tydligen kan montera sina original lagringar någon som vet om det stämmer? Tror att det kanske hade avhjälpt mitt "problem".
Jag kör med helt nya Pirelli Pzero däck Ljudklassning 71

Mvh Johnny
Användarvisningsbild
Hurrikanen
Elite

Namn: Johnny H
Bil: Passat 3BG

Inläggav Skunken » fre 28 apr 2017, 22:49

Kan tyvärr inte svara på det angående orginal lagringen då jag alltid själv har åkt med dom justerbara, dock så har jag Michelin Pilot Sport 4 med samma ljudklassning och kan inte säga direkt att ljudnivån höjdes så pass att det skulle vara störande eller liknande.. Har du efterdragit lagringen mot karossen efter du ställde ner den, samt efter några åkturer?

Mvh Niclas

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
FLOORBANGERS
Användarvisningsbild
Skunken
Elite

Namn: Niclas Eriksson
Bil: Bmw 740i -00

Återgå till Teknik