Klistrad: Nytt utseende på forumet

Diskussioner om allt som rör vår digitala familj OijOij oavsett medium.

Klistrad: Nytt utseende på forumet

Inläggav john1 » mån 18 nov 2013, 11:28

Vi har idag uppdaterat forumets utseende. Vi har på samma gång gjort forumet responsivt (anpassar sig efter skärmstorlek ex. mobilskärm). Det är nu också möjligt att surfa på forumet genom Tapatalk.

Av några olika anledningar valde vi också att endast använda endast engelska som forumspråk. En av anledningarna är att det underlättar underhåll och uppdateringar av forumet avsevärt. En annan anledning är att vi ska underlätta för besökare från andra länder, framförallt våra kära norrmän. Det betyder inte att man som användare måste skriva på engelska. Alla är fria att skriva på vilket språk de vill.

Indelningen av kategorier är aningen förändrad och mer logisk än tidigare. Har någon problem att hitta sina gamla trådar eller inte förstå den nya indelningen så säg gärna till.

Vi hoppas att förändringarna gör OijOij Society till en ännu bättre plats att hänga på. Vi är tacksamma om ni raporterar eventuella buggar eller fel i denna tråden. Det kan också vara en god idé att ladda om forumet några gånger om något är konstigt. Det kan vara gamal kod som ligger kvar i webbläsaren.
Axel/Erik™ - www.axelerik.se
Användarvisningsbild
john1
Noob

Namn: John Eriksson
Bil: Citroën Berlingo

Re: Klistrad: Nytt utseende på forumet

Inläggav johnjohn » mån 18 nov 2013, 16:58

Visningsbilderna blev ju riktigt goa!

Kanske borde lösa färgen på namnet (under visningsbild)? Den är Orange på dig nu bla. :)
John Johansson
Container - 1988 - Honda Café CB400n - 1983
Användarvisningsbild
johnjohn
Elite

Namn: John Johansson
Bil: Ep3 -05

Inläggav agneto » mån 18 nov 2013, 18:04

Jag saknar funktionen att klicka var som helst på en tråd eller kategori för att komma till olästa inlägg, gillar inte att sikta på rutan med sista sidan..

Dessutom är det mindre lättöverskådligt, mindre oijoij och betydligt mer alla andra forum på internet.
SPEEDHUNTERS
Användarvisningsbild
agneto
Elite

Namn: Peter Agne
Bil: Golf Mk3 VR/Toyota Hybris

Inläggav Morbidio » mån 18 nov 2013, 18:45

agneto skrev:Jag saknar funktionen att klicka var som helst på en tråd eller kategori för att komma till olästa inlägg, gillar inte att sikta på rutan med sista sidan..

Dessutom är det mindre lättöverskådligt, mindre oijoij och betydligt mer alla andra forum på internet.

Ord på allt det där.
"Holy Michael J. Fox!"
Användarvisningsbild
Morbidio
Elite

Namn: Jocke
Bil: BMW E39 528i Touring

Inläggav jens » mån 18 nov 2013, 18:53

agneto skrev:Jag saknar funktionen att klicka var som helst på en tråd eller kategori för att komma till olästa inlägg, gillar inte att sikta på rutan med sista sidan..

Den funktionen vill jag minnas var en plug-in som sabbade förra versionen i form av tapatalk osv så tills de löst det så får vi leva med det såhär.
Du får utveckla det där sista så ska vi se vad vi kan göra.
Royal Fitment 27-28 Augusti Almenäs/Borås
Användarvisningsbild
jens
Administratör

Namn: Jens
Bil: M3E36 T / Golf MK6 tdi

Inläggav agneto » mån 18 nov 2013, 19:05

jens skrev:Du får utveckla det där sista så ska vi se vad vi kan göra.

Det är hyfsat lätt, även om inte lika tydligt som tidigare att se att det finns nya inlägg i en kategori (en "sida" som blir blå ute i kolumnen)
Det var så himla lätt förut, lös det i magenta så fanns det något nytt att se :)

Forumet är ljust och fräscht, men den gröna färgen är så ljus att det vita liksom skär sig/smälter in och blir suddigt.

Det känns som om gamla versionen var "smalare" på skärmen, men ändå var det enklare att se nya inlägg, vilka som gjort dem osv.

Det var dock sjukt mycket bättre på datorn än på iPaden :thumbup:
SPEEDHUNTERS
Användarvisningsbild
agneto
Elite

Inläggav john1 » mån 18 nov 2013, 19:13

Funktionen finns kvar men på ett annat sätt. Läs mitt svar i den andra tråden "Förbättringar av..." eller vad den heter. :) Det är som Jens säger den funktionen gjorde bland annat att Tapatalk inte fungerade.

Angående överskådligheten, det är inte så att det är bara för att det är nytt? Jag har surfat med detta tema ett bra tag för att testa det och tycker att detta är tydligare. Ge det några dagar så ska vi se sen! :)

P.s. Skrev detta innan du hann svara Jens. :)
Axel/Erik™ - www.axelerik.se
Användarvisningsbild
john1
Noob

Namn: John Eriksson
Bil: Citroën Berlingo

Inläggav agneto » mån 18 nov 2013, 19:18

Där fanns en liten ikon ja! Då finns det ju en lösning, men inte lika smidigt som tidigare för mina falukorvsfingrar på paddan!
Allt ska ju dock inte vara lätt här i livet :)

Jag tycker däremot fortfarande att den vita texten är för ljus på det gröna och vice versa.. Mörkare grön skulle dock inte alls falla mig i smaken så fan vet hur det ska lösas. Det var väl kanske det som var så smidigt med den gamla grå bakgrunden.. Hm.

Sen det här med att klicka 'post reply' för att få fram en svarsruta, inte heller min tekopp.

Bara luftar mina åsikter, har inga egentliga krav på förändring :)
SPEEDHUNTERS
Användarvisningsbild
agneto
Elite

Inläggav H_Ahlgren » mån 18 nov 2013, 20:14

håller agne lite här med de gröna texten bla. får fett ont i huvudet när man sitter och chisar för att se vad de står. endast suttis här i max en 10-15min och de härr håller inte i längden för min del tyvärr. tycker även här som agne säger att en mörkare mer behaglig grön hade varit bättre då allt är förbaskat ljust nu.

hoppas någon mer känner som jag annars blir de la att leva med de hela ;)
Användarvisningsbild
H_Ahlgren
Noob

Namn: hampus
Bil: Toyota supra mk3 3.0T,

Inläggav danlev » mån 18 nov 2013, 22:12

Tyckte i början att det var sämre än den förra men efter man har pillat och kollat så är den inte så dålig funkar utmärkt på iphonen :)
Användarvisningsbild
danlev
Elite

Namn: Daniel Levin
Bil: Vw jetta LX-84

Nästa

Återgå till Om OijOij