Klistrad: Nytt utseende på forumet

Diskussioner om allt som rör vår digitala familj OijOij oavsett medium.

Re: Klistrad: Nytt utseende på forumet

Inläggav john1 » tis 19 nov 2013, 06:19

Manne skrev:De enda ja reagerat på efter att ha kikat en kvart är att de inte står datum för sista inlägg när man kollar i kategorierna, utan istället står datumet när tråden skapats.

Finns de nån tanke med detta? :mrgreen:

Det är för att forumet anpassar sig efter skärmstorlek. Antar att du surfar på en mobiltelefon eller liknande. Det som inte får rum visas inte för att man ska slippa zooma in/ut.

andersvestlund skrev:Provsurfat ett tag nu och har efter det en huvudvärk utan dess like, mina ögon tyckte inte om färgkombon tyvärr.

Ge gärna konkreta förslag på förändringar om du kan. Vad tror du är orsaken? Är det den vita bakruden?

Gurra-- skrev:
Gör det enkelt och kopierar "Nyman's" senaste inlägg. :)

"skaen integre gnälla in layouten, tycker håla va Rätt schysst .. gillar håla gammla Bättre män SÅ Ar De Val Alltid ..
därimot blev reaktionen sahar"

Detta är skrivet i klagotråden. Kanske kan vara min webbläsare som inte hänger med riktigt heller. :)

Jag vill absolut inte klaga, nytt är alltid kul! Meen, jag skulle uppskatta enormt om man tonar den vita bakgrunden lite lite.. Riktigt skarp just nu i mitt tycke. :)

Låter märkligt med texten. Ska kika på detta. Bara för att vara helt säker. Du menar den vita bakgrunden på t.ex. inläggen?
Axel/Erik™ - www.axelerik.se
Användarvisningsbild
john1
Noob

Namn: John Eriksson
Bil: Citroën Berlingo

Inläggav john1 » tis 19 nov 2013, 06:57

Gurra-- skrev:
Gör det enkelt och kopierar "Nyman's" senaste inlägg. :)

"skaen integre gnälla in layouten, tycker håla va Rätt schysst .. gillar håla gammla Bättre män SÅ Ar De Val Alltid ..
därimot blev reaktionen sahar"

Detta är skrivet i klagotråden. Kanske kan vara min webbläsare som inte hänger med riktigt heller. :)

Jag vill absolut inte klaga, nytt är alltid kul! Meen, jag skulle uppskatta enormt om man tonar den vita bakgrunden lite lite.. Riktigt skarp just nu i mitt tycke. :)

Jag kan inte återskapa problemet med texten. För mig ser inlägget i klagotråden ut som det ska. Vad händer om du testar en webbläsare?

Manne skrev:De enda ja reagerat på efter att ha kikat en kvart är att de inte står datum för sista inlägg när man kollar i kategorierna, utan istället står datumet när tråden skapats.

Finns de nån tanke med detta? :mrgreen:

Om du vill ha mer funktioner och detaljer när du surfar mobilt. Spana in appen Tapatalk, där finns massor av lullull. :thumbup:
Användarvisningsbild
john1
Noob

Inläggav alindqvist » tis 19 nov 2013, 07:26

Känner inte att jag är den som gnäller, gillar upplägget på ett sätt.
Men en annan som har lite problem med spänningshuvudvärk på morgonen bla klarar inte av att sitta här nu, för mig blir det gröna "för" mycket.

Hade absolut inga problem igår på samma sätt men nu går det bara inte. :wtf:
"Det gör inget att man ser gay ut. Jag är man nog för att låta andra män lockas av mig en i hårfrisörskebil."
Användarvisningsbild
alindqvist
Elite

Namn: Alexander Lindqvist
Bil: Golf Mk2 -88

Inläggav john1 » tis 19 nov 2013, 07:35

alindqvist skrev:Känner inte att jag är den som gnäller, gillar upplägget på ett sätt.
Men en annan som har lite problem med spänningshuvudvärk på morgonen bla klarar inte av att sitta här nu, för mig blir det gröna "för" mycket.

Hade absolut inga problem igår på samma sätt men nu går det bara inte. :wtf:

Testa att ladda om sidan, vi har gjort den gröna färgen aningen mörkare sedan igår. Den är inte lika "skrikig" längre.
Användarvisningsbild
john1
Noob

Inläggav john1 » tis 19 nov 2013, 07:42

Nu har vi också gjort bakgrunden på t.ex. inläggen något mörkare, hoppas att kontrasten mellan grön/ljust inte upplevs som lika skrikig/dålig längre.

Förändringarna är små men vi tror att de ska göra märkbar skillnad för er som upplever problem/tycker det är jobbigt för ögonen.
Användarvisningsbild
john1
Noob

Inläggav RaekmAcKaN » tis 19 nov 2013, 09:33

Redan nu funkar det mkt bättre, men jag hade velat sett att olösta trådar/nya svar blir tydligare. En mörkare blå eller helst en ifylld ikon ?

Jag själv kommer nog ha väldigt svårt med sidan numer, älskade verkligen att klicka runt förut utan all den ljusa färgen som lyser upp hela rummet.

Men, nytt är nytt :)
"Det är lättare att sitta still än att Dansa"
DropShop "Östersundsmaffian"
Användarvisningsbild
RaekmAcKaN
Noob

Namn: Gustav Jonsson
Bil: Golf GTi -80

Inläggav alindqvist » tis 19 nov 2013, 09:34

Nu funkar det bättre för min del :thumbup:
"Det gör inget att man ser gay ut. Jag är man nog för att låta andra män lockas av mig en i hårfrisörskebil."
Användarvisningsbild
alindqvist
Elite

Namn: Alexander Lindqvist
Bil: Golf Mk2 -88

Inläggav john1 » tis 19 nov 2013, 10:49

RaekmAcKaN skrev:Redan nu funkar det mkt bättre, men jag hade velat sett att olösta trådar/nya svar blir tydligare. En mörkare blå eller helst en ifylld ikon ?

Jag själv kommer nog ha väldigt svårt med sidan numer, älskade verkligen att klicka runt förut utan all den ljusa färgen som lyser upp hela rummet.

Men, nytt är nytt :)

Framtiden är ljus! :thumbup:

alindqvist skrev:Nu funkar det bättre för min del :thumbup:

Bra. :D
Användarvisningsbild
john1
Noob

Inläggav andersvestlund » tis 19 nov 2013, 11:36

john1 skrev:Ge gärna konkreta förslag på förändringar om du kan. Vad tror du är orsaken? Är det den vita bakruden?

Tror att det är en kombination av att bakgrunden är såpass ljus, texten i sig är väldigt smal i typsnittet och så är det en för ljus färg på själva texten. Blir svårt för ögat att fokusera och hjärnan får koncentrera sig mer på grund av detta. Det är iaf mina tankar. Visst är färgen lite fräsig, men väldigt svårläst när allting är såpass ljust. Även efter era korrigerar tyvärr. :)
Användarvisningsbild
andersvestlund
Elite

Namn: Anders Vestlund
Bil: VW Passat 1.8T '03

Inläggav Enoksson » tis 19 nov 2013, 13:06

kul med nytt! och jävligt roligt att veta att ni fortfarande lägger tid, energi på att förnya och uppdatera och ta hand om oss på forat :)
Användarvisningsbild
Enoksson
Noob

Namn: mattias enoksson
Bil: rps13 sr20det

FöregåendeNästa

Återgå till Om OijOij