Klistrad: Nytt utseende på forumet

Diskussioner om allt som rör vår digitala familj OijOij oavsett medium.

Re: Klistrad: Nytt utseende på forumet

Inläggav john1 » tis 19 nov 2013, 14:23

andersvestlund skrev:
Tror att det är en kombination av att bakgrunden är såpass ljus, texten i sig är väldigt smal i typsnittet och så är det en för ljus färg på själva texten. Blir svårt för ögat att fokusera och hjärnan får koncentrera sig mer på grund av detta. Det är iaf mina tankar. Visst är färgen lite fräsig, men väldigt svårläst när allting är såpass ljust. Även efter era korrigerar tyvärr. :)

Vi tar in era åsikter och diskuterar saken! :)

Enoksson skrev:kul med nytt! och jävligt roligt att veta att ni fortfarande lägger tid, energi på att förnya och uppdatera och ta hand om oss på forat :)

Tack för de snälla orden! :thumbup:
Axel/Erik™ - www.axelerik.se
Användarvisningsbild
john1
Noob

Namn: John Eriksson
Bil: Citroën Berlingo

Inläggav Gurra-- » tis 19 nov 2013, 18:17

john1 skrev:
Jag kan inte återskapa problemet med texten. För mig ser inlägget i klagotråden ut som det ska. Vad händer om du testar en webbläsare?

Ja jag provade med explorer nu, så det är chrome som cpar sig. :) Ang färgen tänkte jag den vita bakgrunden bakom texten som du sa. Om man haft allt det vita något mörkare. Typ som när man håller musen över en tråd, då blir det mer behagligt skulle jag tro. Detta är vad jag tycker, som Anders också sa. Huvudvärken är ett faktum..

Om du vill ha mer funktioner och detaljer när du surfar mobilt. Spana in appen Tapatalk, där finns massor av lullull. :thumbup:
Användarvisningsbild
Gurra--
Elite

Namn: Gustaf Larsson
Bil: Porsche 911

Inläggav Gurra-- » tis 19 nov 2013, 18:18

john1 skrev:
Jag kan inte återskapa problemet med texten. För mig ser inlägget i klagotråden ut som det ska. Vad händer om du testar en webbläsare?

Om du vill ha mer funktioner och detaljer när du surfar mobilt. Spana in appen Tapatalk, där finns massor av lullull. :thumbup:

Jag provade med explorer nu, så det är chrome som cpar sig. :) Ang färgen tänkte jag den vita bakgrunden bakom texten som du sa. Om man haft allt det vita något mörkare. Typ som när man håller musen över en tråd, då blir det mer behagligt skulle jag tro. Detta är vad jag tycker, som Anders också sa. Huvudvärken är ett faktum..
Användarvisningsbild
Gurra--
Elite

Namn: Gustaf Larsson
Bil: Porsche 911

Inläggav agneto » tis 19 nov 2013, 22:05

Vid stående bild på iPad (3) försvinner oijoij-loggan (brukar använda den för att ta mig till index) och länken till Shop (i sidhuvudet) hamnar på "rad 2".

Funkar fint liggandes dock.
SPEEDHUNTERS
Användarvisningsbild
agneto
Elite

Namn: Peter Agne
Bil: Golf Mk3 VR/Toyota Hybris

Inläggav UnDerzon3 » ons 20 nov 2013, 12:38

Hoppas att ingen av er som jobbat med ändringar tar illa upp av följande. Antar att det ligger en jäkla massa tid och energi bakom de hela. Dock så faller inte riktigt de nya utseendet mig i smaken. Tycker de känns lite som mitt emellan en kopia av temat på en windows smartphone, och en färgstarkare version av temat från windows 95. Det känns liksom lite kantigt och hårt. På vissa ställen funkar färgerna skitbra. Tex så tycker jag att rutorna "about oijoij" och "join us" ser bra. Där grönt och svart ligger precis intill varann.
Annars tycker jag att de över lag inte smälter ihop allt för bra tyvärr. Tex knapparna vid "quote" skulle nog kunna göra sig bättre i en annan färg. Nu blir dom typ bara små svarta prickar i ett hav av ljusa färger.
Gillar att de är ljust på forumet dock, både den blå och gröna färgen är rätt schysst men mitt konkreta förslag till ändring är att tona ner den svarta. Så de inte blir sån kontrast mellan de svarta och det ljusa. Den blåa och de ljusa funkar bra ihop och det gröna funkar fint med de svarta men tycker nog att de blir lite mkt att ha båda kombinationerna.
Sen så kanske man kan ha lite mer kontrast mellan bakgrunden på sidan och bakgrunden på inläggen? Eller ha någon lite rejälare kant runt inläggen? Bara så dessa inte flyter ihop lika mkt som dom gör nu?
Kan avsluta med något positivt iaf. Tyckte de funka bättre på luren nu än tidigare :)
Användarvisningsbild
UnDerzon3
Noob

Namn: Rasmus Andersson
Bil: e46 touring

Inläggav Einars » ons 20 nov 2013, 15:04

hoppas inte ni känner att allt jobb är förgäves då jag som många andra inte är helt nöjda med nya utseendet men man vänjer väl sig. Blir nog bra i slutändan ändå då man gått igenom samma fas flera ggr på FB där dom gjort om ännu mer. :)
Alla goda ting är tre V.A.G
Användarvisningsbild
Einars
Elite

Namn: Niclas
Bil: En annan variant av Golf

Inläggav -Larsson- » ons 20 nov 2013, 22:47

Jag gillar det! :thumbup: Helt underbart att surfa på telefonen numera! :D
Användarvisningsbild
-Larsson-
Elite

Namn: Jakob Larsson
Bil: Saab 9-3 Aero SS

Inläggav john1 » tor 21 nov 2013, 07:36

agneto skrev:Vid stående bild på iPad (3) försvinner oijoij-loggan (brukar använda den för att ta mig till index) och länken till Shop (i sidhuvudet) hamnar på "rad 2".

Funkar fint liggandes dock.

Det är för att forumet är "responsivt" och anpassar sig efter upplösning. Detta för att man ska slippa zooma in/ut på mobila enheter. Logotypen försvinner för att menyn ska få plats (vilket det inte verkar göra i ditt fall). På min iPad så får hela menyn plats utan att shop ramlar ner. Kan du testa att ladda om forumet några ggr och ser om problemet kvarstår? Vi skulle möjligen kunna lägga in en "knapp" för "hem" under menyn när logotypen försvinner så man fortfarande enkelt kan komma till startsidan.

UnDerzon3 skrev:Hoppas att ingen av er som jobbat med ändringar tar illa upp av följande...

Vi tar inte illa upp. Många som jobbar med OijOij jobbar med liknande saker även till vardags, vi är vana vid både positiv och negativ kritik. Vi vet också att alla har olika smak så att alla ska vara nöjda är en utopi. Behandlar man kritik på rätt sätt så leder det också i de allra flesta fall till ett bättre resultat.

Men vi jobbar naturligtvis för att göra forumet så bra som möjligt för så många som möjligt. Vi kommer löpande under vinterna försöka förbättra och förändra. Vi lyssnar på allas åsikter och diskuterar sedan detta vidare. Vi uppskattar alla åsikter, positiva som negativa.

Einars skrev:hoppas inte ni känner att allt jobb är förgäves då jag som många andra inte är helt nöjda med nya utseendet men man vänjer väl sig. Blir nog bra i slutändan ändå då man gått igenom samma fas flera ggr på FB där dom gjort om ännu mer. :)

Ingen fara, personligen är jag jäkligt nöjd av många anledningar. :thumbup:

-Larsson- skrev:Jag gillar det! :thumbup: Helt underbart att surfa på telefonen numera! :D

Tack, kul att höra. Ja, jag håller med dig, funkar mycket bättre på både iPad och iPhone nu. Vilket också var en del av målet. :thumbup:
Användarvisningsbild
john1
Noob

Inläggav Tiimmy » tor 21 nov 2013, 09:11

För mig som i princip aldrig sitter vid datorn utan surfar runt på forumet på min galaxy s3 så va detta guld! Otroligt mycket smidigare och färgen vande man sig vid ganska snabbt! :thumbup:
Användarvisningsbild
Tiimmy
Elite

Namn: Timmy Ohlsson
Bil: Passat 3bg -01

Inläggav john1 » tor 21 nov 2013, 10:09

Tiimmy skrev:För mig som i princip aldrig sitter vid datorn utan surfar runt på forumet på min galaxy s3 så va detta guld! Otroligt mycket smidigare och färgen vande man sig vid ganska snabbt! :thumbup:

Härligt! :thumbup:
Användarvisningsbild
john1
Noob

FöregåendeNästa

Återgå till Om OijOij