Feedback + förbättringar av forumet.

Diskussioner om allt som rör vår digitala familj OijOij oavsett medium.

Feedback + förbättringar av forumet.

Inläggav epic110 » ons 27 aug 2008, 22:53

Saknade denna tråd nu när jag hade ett par frågor så jag tog mig friheten att göra en..

Tänkte kolla vad som är grejjen med tyskstuk.de o tyskstuk.se? Är det samma killar som håller i forumen, är den ena en förbättring av den andra? Ska man hålla sig till en eller båda? Im confused...

Sen tänkte ja kolla ifall det går att göra fler kategorier? Tex; Offtopic, Däck o fälg, motor, kaross o styling, evenemang, teknik/el, media, billjud? Det är sånt som lyfter ett forum, folk gillar indelningar istället för att sitta i 2 avdelningar o leta bland trådarna..

Iof så är ju inte forumet så stort än, så det är ju lugnt.. Men framöver kanske?

edit: förövrigt vill jag säga att detta forum ser mkt bra ut, schysst design o det verkar poppis! han som designat tishan o logorna ska ha creds! ;)

/epic
Användarvisningsbild
epic110
Elite

Re: Feedback + förbättringar av forumet.

Inläggav jens » tor 28 aug 2008, 00:00

Hehe då passar jag på att tacka från både mig & john.
Vi har ju inte bara tyskstuk ihop utan även en design/reklambyrå så det är kul att ni gillar logon & tishan.

För att besvara dina frågor.

- Nej tyskstuk.se & tyskstuk.de har inte samma ägare bakom sig. Vi har blivit kontaktade av tyskstuk.se om att slå ihop det hela men vi ska vara ärliga & säga att vi ser inte riktigt vad den sidan skulle bidra med. Vi har de skönaste medlemmarna & vi har fått mer inlägg på en vecka än vad han har fått på ett år :] Men inget ont om tyskstuk.se dock, vi är för alla som vill bidra med att göra Sverige en smula mer Tyskt.

- Fler kategorier kommer att komma i takt med att forumet växer. Vill vill inte sprida ut allting nu precis i början med massvis av avdelningar där det ligger någon enstaka tråd. Allt för att underlätta för er & oss själva:)

Tack så hemsklt mycket för synpunkterna, det uppskattas grymt mycket!
Royal Fitment 27-28 Augusti Almenäs/Borås
Användarvisningsbild
jens
Administratör

Namn: Jens
Bil: M3E36 T / Golf MK6 tdi

Inläggav epic110 » tor 28 aug 2008, 00:06

Okej, då är det hela lite klarare! :) Tycker bara det är roligt att folk vill hjälpa till med ett forum såhär, det är inte alla som kan starta ett forum o få igång det så här bra som ni fått.. ;) Låter bra att ni tänkt utveckla ju längre vi kmr med forumet, kanske bäst så, annars känns det nog rätt tomt för folk som tittar in!

Tänkte kolla om det är lugnt ifall man gör lite reklam för er på SCF i helgen? Dekaltrimma våran golf3a tänkte vi göra, då blir det 3 olika forum det handlar om till att börja med..

vwgolf.se
top-notch.se
tyskstuk.de

Skulle ni ha något emot detta? Jag fixar dekaler själv, skulle behöva logo eller teckensnitt, men ja skickar iväg ett Pm till dej om det..

/ Sebastian

edit: Forumet buggar när man ska ladda upp avatar kom ja på, ja får inte fram någon ruta där man ska bläddra fram bild o ladda upp.. Eller är jag blind? :P
Användarvisningsbild
epic110
Elite

Inläggav jens » tor 28 aug 2008, 00:17

epic110 skrev:Okej, då är det hela lite klarare! :) Tycker bara det är roligt att folk vill hjälpa till med ett forum såhär, det är inte alla som kan starta ett forum o få igång det så här bra som ni fått.. ;) Låter bra att ni tänkt utveckla ju längre vi kmr med forumet, kanske bäst så, annars känns det nog rätt tomt för folk som tittar in!

Tänkte kolla om det är lugnt ifall man gör lite reklam för er på SCF i helgen? Dekaltrimma våran golf3a tänkte vi göra, då blir det 3 olika forum det handlar om till att börja med..

vwgolf.se
top-notch.se
tyskstuk.de

Skulle ni ha något emot detta? Jag fixar dekaler själv, skulle behöva logo eller teckensnitt, men ja skickar iväg ett Pm till dej om det..

/ Sebastian

edit: Forumet buggar när man ska ladda upp avatar kom ja på, ja får inte fram någon ruta där man ska bläddra fram bild o ladda upp.. Eller är jag blind? :P

Vi tackar ödemjukast för att du vill göra reklam för forumet & för att du ger oss en hand i att utveckla forumet till vår allas trivsel :P
Angående avataren så har vi satt en gräns på 25 inlägg innan man kan ladda upp en sådan, mest för att gynna servern samt att då slipper vi förhoppningsvis säga "aja baja" när folk skapar ett konto & laddar upp en massa dumheter. Inte för att det känns som någon större risk men man vet aldrig:]
Royal Fitment 27-28 Augusti Almenäs/Borås
Användarvisningsbild
jens
Administratör

Namn: Jens
Bil: M3E36 T / Golf MK6 tdi

Inläggav epic110 » tor 28 aug 2008, 00:20

jens skrev:

Vi tackar ödemjukast för att du vill göra reklam för forumet & för att du ger oss en hand i att utveckla forumet till vår allas trivsel :P
Angående avataren så har vi satt en gräns på 25 inlägg innan man kan ladda upp en sådan, mest för att gynna servern samt att då slipper vi förhoppningsvis säga "aja baja" när folk skapar ett konto & laddar upp en massa dumheter. Inte för att det känns som någon större risk men man vet aldrig:]

Okeej, men de e självklart, om ja endå ska trimma till bilen inför helgen så! :) Jag kmr säkert skriva mer i tråden när ja känner att något mer behövs.. ;)

Okej, det är rätt smart att göra så.. Då slipper man alla som gör medlemar o tankar upp avatars o sen skiter i forumet, så ligger dom döda användarna där o tar plats sen! :P
Användarvisningsbild
epic110
Elite

Inläggav john1 » tor 28 aug 2008, 00:24

Jens har fel, gränser går vid 50 inlägg! :D Då kan man lägga in Avatar och Signatur.
Som sagt är det för att han en liten säkerhet mot en massa dumheter!

Jag passar också på att tacka för att du hjälper till, det uppskattas!
Axel/Erik™ - www.axelerik.se
Användarvisningsbild
john1
Noob

Namn: John Eriksson
Bil: Citroën Berlingo

Inläggav epic110 » tor 28 aug 2008, 00:28

Aa, okej men dom inläggen är man snart uppe i eftersom man är lite posthunter.. ;)

Det är bara lugnt, kul att hjälpa till lite ju! :)
Användarvisningsbild
epic110
Elite

Inläggav Wille » tor 28 aug 2008, 07:12

Cool, tänkte göre en sånhär tråd igårkväll jag med.. :D

Jag saknar också lite fler kategorier, kanske märkes specificerade om man tex vill ha hjälp med sin golf eller 320 ska man inte behöva skriva det i allmänt..

Kankse en katergori som heter Märkesspecificerad
Sen underrubriker typ

-VW
-BMW
-Audi

det är väll typ dom stora sen kansek en som heter
-Övriga eller nått?

personligen tycker jag inte billjud hör till tyskstuket så vidare mycket, det finns andra forum för det, men det är väll upp till Jens och John! :D

Själv kommer jag också ställa ut på SCF i helgen men ska ju stå med vwgolf.se gänget så får väll promota dom, vill inte smälla på nån halvdan klibba på bilen heller..
Sen ska man ju som vanligt göra reklam för mitt andra hemma forum (http://www.alive.se) Noter att tyskstuk.de räknas som mitt hemma forum ;)

//Willie
I ❤ Oijoij

Instagam: wilhelmlidstrom
Användarvisningsbild
Wille
Moderator

Namn: Wille Lidström
Bil: Trampcykel

Inläggav epic110 » tor 28 aug 2008, 08:12

Jo, jag är oxå lite kluven, från början var det tänkt att jag skulle stå med vwgolf.se gänget.. Denna dekal kmr oxå vara störst så jag tror att jag hamnar där, men eran reklam kommer synas endå! Frågan är om det är nåt o ställa ut en orginal golf 3? Iof som reklam-pelare eller nåt.. Men vi har navkapslar! :lol:

Någon som tänkt o fixa flyers som man kan ge till folk? räcker ju med a4 papper som man kopierat upp!
Användarvisningsbild
epic110
Elite

Inläggav john1 » tor 28 aug 2008, 11:45

Vi kan se om vi kan fixa till någon flyer, svart/vitt som gäller förmodar jag? Vi är väldigt tacksamma
för all reklam vi kan få.

Som Wtec skriver så har ju billjud inget direkt med tyskstuk att göra så det känns inte så relevant. Det är ju annars
en bra idé med det föreslagna märkesspecifika avdelningarna. Där man kan fråga mer faktasaker om olika
bilmodeller och märken.
Axel/Erik™ - www.axelerik.se
Användarvisningsbild
john1
Noob

Namn: John Eriksson
Bil: Citroën Berlingo

Nästa

Återgå till Om OijOij