Klistrad: Dekkstrekk FAQ liste

Precis som rubriken förtäljer så är det hjulen som är i fokus här.

Inläggav Stamsaas » sön 23 sep 2012, 20:30

det kommer jo helt ann på ;) men som oftes er det jo penest om strekk og rulleomkrets er så likt som mulig både foran og bak :)
Användarvisningsbild
Stamsaas
Noob

Namn: Alexander Stamsaas
Bil: Skoda Octavia RS 07

Inläggav lex » sön 23 sep 2012, 22:31

okei ! greie var at har et sett med 19" til is200 og fikk to dekk på normal størelse .Så tenkte slenge bak med lit strekk og spacers for at de skal se lit breddere ut eller foran ....
Användarvisningsbild
lex
Noob

Inläggav famguy » tor 25 okt 2012, 00:50

9.5x18" med 225/40 Achilles

Bild

Bild
Användarvisningsbild
famguy
Noob

Namn: Tore
Bil: E30, TT RS & M3

Inläggav Lakkelars » tor 15 nov 2012, 21:21

Hvordan er det å kjøre en bil med dekkstrekk som er senket like mye som de fleste av dere har gjort?
Tenker da på slitasje på dekka... vet en bil med skamsenk får en sinnsyk camber og dekka slites veldig i kantene (normal dekkside uten strekk)
Når det er strekk på dekka, slites de mer på midten om man har noe strekk?
Nysgjerrig på om jeg skal kjøre normal side eller ha noe eller een del mer strekk på de nye barracuda felga jeg skal ha på bilen min :P
Diskuter gjerne :D
Användarvisningsbild
Lakkelars
Elite

Inläggav Lakkelars » fre 16 nov 2012, 00:49

Vet noen dekk har mykere blanding i dekka for blandt annet vinterføre og gode egenskaper på vått føre. vurderer sterkt dekkstrekk på focusen min siden at jeg har en mistanke om at de felga jeg skal ha på bilen har ET40 og de som satt på bilen i sommer var på ET45 og de på 45 bygde nesten helt ut i kanten, vet ikke hva det har å si med (blir 5mm forskjell ut i skjermen?) en endring på ET fra 45 over til 40 og endring av felgbredden fra 7,5 til 8" felgbredde?
Qwt i berge sa at ET mot bredde gjorde at det skulle passe siden bredden endret / kompanserte noe av ET.... stemmer dette?
Användarvisningsbild
Lakkelars
Elite

Inläggav famguy » fre 16 nov 2012, 19:32

Nei, da sa han helt feil. Hvis du kjøper bredere felger må du kompansere med høyere ET for at de ikke skal bygge lenger ut. I dette tilfellet har du gjort akkurat det motsatte.

Sammenlignet med de du hadde så vil de du har kjøpt nå bygge ganske nøyaktig 11-12 mm lenger ut.

Edit: Så ja, du bør nok ha litt dekkstrekk :) Problemet da kan vel blir at 8" ikke er spesielt bredt, noe som da naturligvis krever veldig smale dekk.
Användarvisningsbild
famguy
Noob

Namn: Tore
Bil: E30, TT RS & M3

Inläggav Lakkelars » lör 17 nov 2012, 22:48

famguy skrev:Nei, da sa han helt feil. Hvis du kjøper bredere felger må du kompansere med høyere ET for at de ikke skal bygge lenger ut. I dette tilfellet har du gjort akkurat det motsatte.

Sammenlignet med de du hadde så vil de du har kjøpt nå bygge ganske nøyaktig 11-12 mm lenger ut.

Edit: Så ja, du bør nok ha litt dekkstrekk :) Problemet da kan vel blir at 8" ikke er spesielt bredt, noe som da naturligvis krever veldig smale dekk.

Da burde jeg egentlig få felgene spesiallaget i ET eller få de drid ned på ET så de bygger lenger inn.
Er ikke beste plassen bak på en Focus i grunn :P

Skal ta og undersøke noe mer om felgene jeg skal ha så jeg ikke går på en kraftig smell, for å valse buene er kjipt på helt nylakka skjermbuer.

Hva blir dekkbredden om jeg skal ha litt strekk på 8" felg?
Användarvisningsbild
Lakkelars
Elite

Inläggav Lakkelars » sön 18 nov 2012, 01:43

195 bredde er uaktuelt for min del :p kjører på bredere vinterdekk da for å si det sånn og det er misvisende... ;)
Er custom felger så burde gå ann å få de i forskjellige impress, kan hvertfall velge masse forskjellige farge comboer. skal sende barracuda wheels en mail og høre om impresset.

Liker at det er noe bredde på dekka for å si det sånn.
Användarvisningsbild
Lakkelars
Elite

FöregåendeNästa

Återgå till Fälgar & Däck