Bultstorlek bbs rc 3-delade

Precis som rubriken förtäljer så är det hjulen som är i fokus här.

Bultstorlek bbs rc 3-delade

Inläggav PEKÅ » tor 12 jan 2017, 19:48

Sha! Har kört fast i mitt bygge..

Mina rc ska bli 3-delade. Jag har mätt med borr och ett 8.5 borr går igenom tunnan och centrum.. Originalbultarna är 9mm i splinsen högst upp och sen är det ogängat 8mm och sen gängorna är 7mm..

Hur mycket gör det om det glappar lite? Jag menar att ha tex m7-bultar rakt igwnom när hålen är 8.5? Om jag köper m8-bult så kanske det är bättre?

Kort sagt om man har 8mm bult i 8.5mm hål så det glappar så kanske det går? Erfarenheter?

Mvh
BMW
Användarvisningsbild
PEKÅ
Elite

Namn: Erik Lindström
Bil: e36 326 cab

Re: Bultstorlek bbs rc 3-delade

Inläggav veniib » fre 13 jan 2017, 19:58

PEKÅ skrev:Sha! Har kört fast i mitt bygge..

Mina rc ska bli 3-delade. Jag har mätt med borr och ett 8.5 borr går igenom tunnan och centrum.. Originalbultarna är 9mm i splinsen högst upp och sen är det ogängat 8mm och sen gängorna är 7mm..

Hur mycket gör det om det glappar lite? Jag menar att ha tex m7-bultar rakt igwnom när hålen är 8.5? Om jag köper m8-bult så kanske det är bättre?

Kort sagt om man har 8mm bult i 8.5mm hål så det glappar så kanske det går? Erfarenheter?

Mvh

När du gör dem till 3-piece så skall du ha m8x32mm bultar med tillhörande m8bult, oftast är hålen alltid en halv storlek större och det har att göra med rörelser i dem högre belastningarna. finns att köpa billigast och i flest variationer hos SRR-hardware.com :wave:
I ❤ Oijoij
IG - veniib
Användarvisningsbild
veniib
Elite

Namn: Venhar Bara
Bil: Golf MKII OEM+

Återgå till Fälgar & Däck