Jimmie - Lincoln "Land Yacht" Continental '66

Skapa en projekttråd för din bil.

Jimmie - Lincoln "Land Yacht" Continental '66

Inläggav Jimmie » mån 19 dec 2016, 22:04

Hej!

Tänkte väl att jag för en gångs skull (egentligen andra gången) skulle skapa en projekttråd, det kommer inte gå snabbt och förmodligen inte hända skitmycket men jag skall försöka uppdatera här när det väl händer grejer.

Jag heter Jimmie och bor i Blekinge där jag jobbar som tatuerare. Har vart medlem här sedan 2010 och moderator sedan året efter (har jag för mig?)
Har tidigare haft alldeles för många Civics och sist en Bubbla '58.

Detta var min första bil, Civic EJ9 '99 som köptes när jag var 17 och fick coilovers & fälgar samt lite småpill..
Bild

Sedan hade jag diverse mög pga studier innan jag till slut köpte denna US Civic '89a som fick lite budget mods pga att jag precis påbörjat mitt lärlingsskap (ingen större inkomst alls just.. haha)
Bild

Sedan började pengarna trilla in sakta men säkert, åkte Civic VTi, 99a ett tag innan jag bestämde mig för att besanna en pojkdröm. En Bubbla innan 1960. Så en dag stod jag som lycklig ägare till en nyräddad, sänkt och besiktigad '58a Efter att jag haft den ett tag och fått fixa massa saker som inte skulle fixas och diverse småproblem såg den ut såhär
Bild

Och nu till bilen som tråden kommer att handla om. Sålde bubblan för ca 1 år sedan för att satsa fullt ut på en utav mina favoritbilar of all times. Lincoln Continental. Så sagt och gjort, sålde av prylar och började leta. Då jag ändå skulle spara och lägga mycket pengar ville jag ha "rätt" bil från början, så årsmodellen jag gav mig efter var 1966 då jag personligen tycker den har bäst utseende. 4 dörrar och svart på svart var det andra kravet.