Jimmie - Lincoln "Land Yacht" Continental '66

Skapa en projekttråd för din bil.

Jimmie - Lincoln "Land Yacht" Continental '66

Inläggav Jimmie » mån 19 dec 2016, 22:04

Hej!

Tänkte väl att jag för en gångs skull (egentligen andra gången) skulle skapa en projekttråd, det kommer inte gå snabbt och förmodligen inte hända skitmycket men jag skall försöka uppdatera här när det väl händer grejer.

Jag heter Jimmie och bor i Blekinge där jag jobbar som tatuerare. Har vart medlem här sedan 2010 och moderator sedan året efter (har jag för mig?)
Har tidigare haft alldeles för många Civics och sist en Bubbla '58.

Detta var min första bil, Civic EJ9 '99 som köptes när jag var 17 och fick coilovers & fälgar samt lite småpill..
Bild

Sedan hade jag diverse mög pga studier innan jag till slut köpte denna US Civic '89a som fick lite budget mods pga att jag precis påbörjat mitt lärlingsskap (ingen större inkomst alls just.. haha)
Bild

Sedan började pengarna trilla in sakta men säkert, åkte Civic VTi, 99a ett tag innan jag bestämde mig för att besanna en pojkdröm. En Bubbla innan 1960. Så en dag stod jag som lycklig ägare till en nyräddad, sänkt och besiktigad '58a Efter att jag haft den ett tag och fått fixa massa saker som inte skulle fixas och diverse småproblem såg den ut såhär
Bild

Och nu till bilen som tråden kommer att handla om. Sålde bubblan för ca 1 år sedan för att satsa fullt ut på en utav mina favoritbilar of all times. Lincoln Continental. Så sagt och gjort, sålde av prylar och började leta. Då jag ändå skulle spara och lägga mycket pengar ville jag ha "rätt" bil från början, så årsmodellen jag gav mig efter var 1966 då jag personligen tycker den har bäst utseende. 4 dörrar och svart på svart var det andra kravet.

Hittade denna i somras på nätet ståendes i USA, började maila med ägaren och några månader senare så lastades den av hemma hos mig. Valde att ta hjälp utav en firma för att få hem den då jag började luska i att frakta hem den själv men kände att det blev för mycket papper och saker jag kände kunde gå fel, så Door2Door från Stockholm fick hjälpa mig och servicen var fantastisk.

I dagsläget är planen till att börja med en ordentlig service och allmän översyn, fick hela bagaget fyllt med reservdelar i USA så skall börja med att gå igenom där vad jag har för prylar. Sedan skall den registreras och besiktigas i Sverige & sen vill jag egentligen bara köra haha! MEN klart den skall få komma ner mot backen lite. I det långsiktiga så är planen luft men till sommaren så blir det kortare fjädrar och sänkblock. Har lite mer planer men det får komma som trevliga överraskningar i tråden! Börjar med en dålig mobilbild då det är det enda jag har av den för stunden.

Bild

Skall försöka uppdatera tråden så fort jag har gjort något väsentligt/roligt och på vad som händer. Bilen står dock ett par mil från mig och jag jobbar väldigt mycket för stunden men listan på reservdelar/servicedelar är snart färdig och det skall börja klickas hem.

Tanken jag har kring projektet är väl mer eller mindre "Tradition never trend" så det jag vill göra med bilen går väl lite åt mild 60-tals kustom stuket, dvs det blir inga stora kromade/ekrade/släta fälgar. och ingen värsting stereoanläggning. jag vill ha en bil jag kan åka långt (& bli fattig) med om jag vill men samtidigt kunna ta den på cruising utan att skämmas.

Tack för att du orkade titta ända hit.
Jimmie
I ❤ Oijoij
IG:JIMMIE_SICKBOYS

Vi gillar det Jimmie har postat i detta inlägg:
Berraswe, Micke80, unsuspected
Användarvisningsbild
Jimmie
Moderator

Namn: Jimmie Lindby
Bil: Land Yacht '66

Re: Jimmie - Land Yacht '66

Inläggav Wille » mån 19 dec 2016, 22:06

Magiskt! <3
I ❤ Oijoij

Instagam: wilhelmlidstrom

Vi gillar det Wille har postat i detta inlägg:
Jimmie
Användarvisningsbild
Wille
Moderator

Namn: Wille Lidström
Bil: Trampcykel

Re: Jimmie - Land Yacht '66

Inläggav viGGe » mån 19 dec 2016, 22:11

Big pimpin'!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
patrik_a skrev:Är du race eller clean innerst inne?
Jag tycker fan du är race, alltid all in och hardcore!!

Vi gillar det viGGe har postat i detta inlägg:
alexanderpouzar, Jimmie
Användarvisningsbild
viGGe
Noob

Namn: Vigge Hellgren
Bil: Corrado SC - 91

Re: Jimmie - Lincoln "Land Yacht" Continental '66

Inläggav Micke80 » tis 20 dec 2016, 00:03

Riktigt fläskigt bil! :thumbup:

Tror förresten att jag lyckades bevittna när den lastades av från biltransporten (nedanför Ericssons kontor) i handelshamnen i Karlskrona tidigare höstas. :D

Vi gillar det Micke80 har postat i detta inlägg:
Jimmie
Användarvisningsbild
Micke80
Elite

Bil: BMW E28, E39

Inläggav Dahl. » tis 20 dec 2016, 18:34

Gangsta deluxe.

Skönt att det gick smidigt att få hem den!

Blir intressant att följa ;)
STANCE is Romance.
Användarvisningsbild
Dahl.
Elite

Namn: Manuel Dahl
Bil: BMW e46 touring

Inläggav Jimmie » tis 20 dec 2016, 18:58

Wille skrev:Magiskt! <3

Tack <3

viGGe skrev:Big pimpin'!

Haha!! jag ser ut som en 12 åring bredvid denna... :*

Micke80 skrev:Riktigt fläskigt bil! :thumbup:

Tror förresten att jag lyckades bevittna när den lastades av från biltransporten (nedanför Ericssons kontor) i handelshamnen i Karlskrona tidigare höstas. :D

Tackar! Jaså? Är du från stan alltså? Kan det vara din E28a jag skymtat häromkring? Rullar en otroligt fin.. :)

Dahl. skrev:Gangsta deluxe.

Skönt att det gick smidigt att få hem den!

Blir intressant att följa ;)

Tack så hemskt mycket, skall försöka hålla det intressant haha.. :)
I ❤ Oijoij
Användarvisningsbild
Jimmie
Moderator

Inläggav viGGe » tis 20 dec 2016, 19:38

Du kommer alltid se ut som en 12 åring gubben! <3

patrik_a skrev:Är du race eller clean innerst inne?
Jag tycker fan du är race, alltid all in och hardcore!!

Vi gillar det viGGe har postat i detta inlägg:
alexanderpouzar
Användarvisningsbild
viGGe
Noob

Namn: Vigge Hellgren
Bil: Corrado SC - 91

Inläggav Micke80 » tis 20 dec 2016, 20:06

Jimmie skrev:Tackar! Jaså? Är du från stan alltså? Kan det vara din E28a jag skymtat häromkring? Rullar en otroligt fin.. :)

Japp, jag bor också i "staun". :D Har du sett en otroligt fin E28 i krokarna, så är det troligtvis inte min du har sett. :roll: Min E28 är Polaris-silver och har M5-front samt breddade M-Contourfälgar. Kommer att rulla på Schnizter Rennsport II till våren. :angel:

Ska bli intressant att se hur din Lincoln utvecklas. Man lär ju inte missa den på vägarna i alla fall! :thumbup:
Användarvisningsbild
Micke80
Elite

Bil: BMW E28, E39

Inläggav Jimmie » ons 21 dec 2016, 00:17

viGGe skrev:Du kommer alltid se ut som en 12 åring gubben! <3

hahah!! Visste att den skulle komma <3

Micke80 skrev:
Japp, jag bor också i "staun". :D Har du sett en otroligt fin E28 i krokarna, så är det troligtvis inte min du har sett. :roll: Min E28 är Polaris-silver och har M5-front samt breddade M-Contourfälgar. Kommer att rulla på Schnizter Rennsport II till våren. :angel:

Ska bli intressant att se hur din Lincoln utvecklas. Man lär ju inte missa den på vägarna i alla fall! :thumbup:

Haha, inte alls vad jag sett! Låter spännande, hoppas vi stötet på varandra till sommaren då. :thumbup:
Missa den är svårt att göra helt ärligt, som sagt, jag visste att det var en stor bil, men när den väl var hemma (hade jag förvisso redan vart och tittat på en 67a i småland) så blev jag ändå förvånad över hur stor den är, känns jävligt mäktigt bakom ratten iaf haha!
I ❤ Oijoij
Användarvisningsbild
Jimmie
Moderator

Inläggav Jimmie » tis 10 jan 2017, 20:25

Text update följer;

Har börjat klicka hem grejer inför service såsom oljefilter, packningar och annat smått. Även kikat lite på att svetsa nytt avgassystem, har dock inte en aning om vad man skall ha för ljuddämpare. Raka rör är inget alternativ då jag fortfarande vill kunna åka "bekvämt" i kupen, så om någon har tips på den fronten är det välkommet!
I ❤ Oijoij
Användarvisningsbild
Jimmie
Moderator

Nästa

Återgå till Projekt