Viinikka - Honda Civic Sedan, mappad

Skapa en projekttråd för din bil.

Viinikka - Honda Civic Sedan, mappad

Inläggav Viinikka » tor 22 dec 2016, 14:32

Tjena!

Lägger upp en lite tråd om denna med då, bilen som skulle bara va en brukis!

Köpte denna i somras för att ha något att åka runt i, fälgarna fanns redan hemma och det satt coils på bilen! Tröttnade på effekten samt att man hade en motor i den svarta ED'n som inte ville lira, swappade motorn i denna bil på en helg och felsökte lite på vägen! Vips så va bilen igång och allt fungerade, bilen mappades och resultatet blev 315whp!
Det va rolig i en vecka och då gav oljepumpen upp.. Så i med den gamla trötta D16Z6 med 125hk.. Sålda av fälgar, den gamla motorn i delar osv och köpte en K24 från en Accord Type-S! Sålde av gamle ED med en tår i ögat, men köpte en kompressor dagen efter! Borde ju bli lite fart i denna maskin med! :D

Plockade ut motorn, tvättade rent motorutrymmet, började tucka kablar osv. Sen började man svetsa igen massa hål ja det blev lite mer än tänkt.. :think:

Lägger upp lite bilder så får ni se vart bygget är och hur det ser ut, svartvita bilder är ju fina också! :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bilder när man började!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Köpte bromsar som enligt förra ägaren skulle passa, men det gjorde dom inte! Så någon med Civic som vill ha större bromsar skicka PM!

Det va allt nu, kommer upp bilder senare när det har hänt saker igen! Bilen ska ju va klar till påsk..

Jo, åkte till Lysekil på cruising.. Kom inte ens in till Lysekil innan farbror blå skulle kolla in bilen, fick positiva kommentarer på bil och fälgar!
Samt en flagga i rutan... Första gången detta har hänt mig.. :shifty:
Bild
//Markus
Senast redigerad av Viinikka mån 10 apr 2017, 09:32, redigerad totalt 1 gång.

Vi gillar det Viinikka har postat i detta inlägg:
Bjooork
Användarvisningsbild
Viinikka
Elite

Namn: Markus Viinikka
Bil: Honda Civic ED6

Re: Viinikka - Honda Civic Sedan

Inläggav veniib » fre 23 dec 2016, 00:56

Går det inte att beställa hem ett nytt centrum till skivorna ?

Snyggt med Det shave:de motorutrymmet !

Väldigt mycket godis det där :D!
I ❤ Oijoij
IG - veniib
Användarvisningsbild
veniib
Elite

Namn: Venhar Bara
Bil: Golf MKII OEM+

Inläggav Viinikka » fre 23 dec 2016, 06:29

veniib skrev:Går det inte att beställa hem ett nytt centrum till skivorna ?

Snyggt med Det shave:de motorutrymmet !

Väldigt mycket godis det där :D!

Skivorna passar osv, det är ok hallarna som skiljer sig! Pratat med han jag köpte dom av, men han verkar inte vilje hjälpa mig att få hem nya sånna.. Samt att dessa bromsar gör färgvalet svårare, alla fälgar går inte över dessa bromsar.. :thumbdown:
Användarvisningsbild
Viinikka
Elite

Inläggav veniib » fre 23 dec 2016, 17:39

Viinikka skrev:

Skivorna passar osv, det är ok hallarna som skiljer sig! Pratat med han jag köpte dom av, men han verkar inte vilje hjälpa mig att få hem nya sånna.. Samt att dessa bromsar gör färgvalet svårare, alla fälgar går inte över dessa bromsar.. :thumbdown:

Ahaa :( Ja det var ju alls bra gjort, tycker fan han borde hjälpt mig med det :eh:
Det är ju egentligen nackdelen med större bromsar, men vad är minimum som går att få på 16"-17"?
Annars är det väl bara sälja o köpa nått som passar dina 15"are, jag kommer ta hem g60 bromsar vilket är 280mm i fram, dem passar bra ihop med dem flesta 15":arna :)
I ❤ Oijoij
IG - veniib
Användarvisningsbild
veniib
Elite

Inläggav Viinikka » tor 16 feb 2017, 08:46

Hej igen!

Inte uppdaterat på länge, men det händer ju alltid något i garaget iaf! Delar börjar hitta sin plats och det börjar se ut som en bil igen!
Här kommer några bilden på den, färgvalet va kanske inte helt rätt enligt alla andra men det är ju jag som kör bilen! :twisted:
Mappning är bokad veckan innan resan till mässan i Finland, så får hoppas att allt lirar som det ska. Ska bli kul och se hur denna bilen beter sig och vad effekten blir!

Lite annan stil på bilen nu än tidigare, enda som fattas enligt mig är en annan läpp fram samt ett par bredare däck!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Det va allt för denna gången! :)
Användarvisningsbild
Viinikka
Elite

Inläggav Jimmie » lör 18 feb 2017, 13:17

Du vet redan vad jag tycker kompis! Sjukt kul med K-swappad EG ju. Nu ska du ba bli bättre på å uppdatera (jag också..) hahah!
I ❤ Oijoij
IG:JIMMIE_SICKBOYS
Användarvisningsbild
Jimmie
Moderator

Namn: Jimmie Lindby
Bil: Land Yacht '66

Inläggav veniib » mån 20 feb 2017, 03:27

Jag diggar det :D!
Blev riktigt vackert i motorutrymmet :clap:
I ❤ Oijoij
IG - veniib
Användarvisningsbild
veniib
Elite

Inläggav Viinikka » tis 04 apr 2017, 07:38

Tjena igen!

Det va ett tag sen, men har kört bilen en del och allting verkar fungera förutom hastighetsmätaren!

Men har väl inte hänt så jätte mycket, men har börjat foliera den.. Vilket va svårare än jag trodde.. Haha!

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Det va allt för denna gången!

//Markus
Användarvisningsbild
Viinikka
Elite

Inläggav Jimmie » tis 04 apr 2017, 22:33

YES! Snygg färg!!
I ❤ Oijoij
IG:JIMMIE_SICKBOYS
Användarvisningsbild
Jimmie
Moderator

Namn: Jimmie Lindby
Bil: Land Yacht '66

Inläggav veniib » tis 04 apr 2017, 23:25

Gött att allt verkar lira :D!
Syns vi på Low Spring tro ?

Yaaaaas ! Nardo Grey var mitt färgval innan min nuvarande :P Men såg en mk2:a på elmia och ändrade mig, inte för att det inte var snyggt men för att det var upptaget :/
Har själv folierat en del, och det är ta mig fan pilligt, gäller bara att ha tålamod så blir det allt bra :)
Keep up the good work !
I ❤ Oijoij
IG - veniib
Användarvisningsbild
veniib
Elite

Nästa

Återgå till Projekt