Zhakkee - Volvo 855 T-5R

Skapa en projekttråd för din bil.

Zhakkee - Volvo 855 T-5R

Inläggav Zhakkee » mån 27 mar 2017, 20:06

Hejsan hoppsan!
Tänkte jag skulle starta en liten "byggtråd" med min "Container"
Det är somsagt en Volvo 855 T-5R i färgen T-Gul (Kombi) som börjar bli hyfsat ovanliga iallafall..
Det började med att jag köpte bilen den 4'e Augusti 2015 för att jag behövde en mer vardagsvänlig bil att åka till jobbet med, men som med allt annat så slutar det med sänkning, andra hjul osvosv..

När jag hämtade hem bilen såg den ut såhär
Bild

Men snabbt så beställdes nya däck & fälgar hem som blev ett par Japan Racing JR-11 18x9,5" (ja, kinafälgar jag vet.)
Vilket gjorde att i mitt tycke bilen fick ett "aggresivare" utseende.
Bild

Under sommarens gång hann jag med ett par träffar iallafall..

Linköpingsträffen
Bild

Vilanträffen
Bild

Meet Of The Month
Bild

Bild

Men under vintervilan 2015/2016 fick jag för mig att sälja JR-11 Fälgarna och köpa mig något "äkta"
Så jag hittade en annons på ett par RH ZW1 fälgar i Göteborgstrakten, sagt o gjort så åkte jag o köpte dom.
Bild

Planen för dessa är att bredda dom till ca 9.5" Breda som JR-11 fälgarna var, i nuläget sitter det 1.25" läppar på dom som gör dom 8" breda vilket blir för smalt enligt mig..

Provmontering av fälgarna:
Bild
Bild

Det var allt jag hade för denna gången.. :D
Användarvisningsbild
Zhakkee
Noob

Namn: Linus
Bil: Volvo 855 T-5R T-Gul

Re: Zhakkee - Volvo 855 T-5R

Inläggav Wille » mån 27 mar 2017, 21:10

Ballt med en T-gul, är väll lite av en pojkdröm någonstans för alla :D

Fälgarna kan nog bli bra, gilla inte helt färgen på centrumen men det är ju smaksak :)
I ❤ Oijoij

Instagam: wilhelmlidstrom
Användarvisningsbild
Wille
Moderator

Namn: Wille Lidström
Bil: Trampcykel

Re: Zhakkee - Volvo 855 T-5R

Inläggav Zhakkee » tis 28 mar 2017, 11:21

Wille skrev:Ballt med en T-gul, är väll lite av en pojkdröm någonstans för alla :D

Fälgarna kan nog bli bra, gilla inte helt färgen på centrumen men det är ju smaksak :)

Ja det är många som påpekat att man ska höra av sig om man ska sälja osv haha!

Nej fälgarna ska helt klart lackas om, vet dock inte vilken färg det blir än men det återstår att se. :D
Användarvisningsbild
Zhakkee
Noob

Namn: Linus
Bil: Volvo 855 T-5R T-Gul

Återgå till Projekt