D.Ohlsson - Nissan 200sx s13 -92 "G-CORP" | Hjulafton!

Skapa en projekttråd för din bil.

Re: D.Ohlsson - Nissan 200sx s13 Gcorporation

Inläggav D.Ohlsson » fre 06 nov 2015, 21:58

Sooo..

Farsan sa att det kommit ett avi i mitt namn som det stod "import" på, jag visst precis vad det var. Känslan var bokstavligen som ett barn på julafton, även fast jag inte hade fyllt år! ;)

Efter flera månaders väntan och många års vill-ha-begär så låg dom äntligen där i mitt rum..

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag klickade hem dessa i April eller Maj, men efter två månaders väntan hade fortfarande inga lyktor landat i Sverige. Efter typ hundra mail med säljaren kom vi fram till att paketet har försvunnit någonstans i Europa. Efter ytterligare någon månad började jag tappa tålamodet och efter ytterligare någon månad kom vi äntligen överens om att han skickar en annan uppsättning med lite kompensation istället. Det enda problemet med dessa var då toningen, men förutom det verkar de flawless.

Kanske blandade en hungrig tysk ihop kinakäket med de Koukilyktor som jag betalade för, vem vet? Huvudsaken är att jag äntligen har min uppsättning.. Äntligen!

Efter en tenta i Mekanisk värmeteori och strömningslära (precis lika kul som det låter) idag så unnade jag mig en sväng till garaget för provmontera lite prylar och ta lite bättre bilder.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bytte även mina original s14 spindlar med Mobne mot hans ombyggda s14 spindlar för mer styrvinkel, ska bli kul och se hur det lirar! Ska bli jävligt skönt att slippa den kassa originalstyrvinkeln.. :)

/D
-VIOLENTCLIQUE-

Instagram @d.ohlsson
Användarvisningsbild
D.Ohlsson
Elite

Namn: Daniel Ohlsson
Bil: S13 / BMW e3 / 328 E36

Re: D.Ohlsson - Nissan 200sx s13 Gcorporation | Type-X

Inläggav AlexAberg » mån 09 nov 2015, 19:13

fyfan vilket grymt lyft med nya bakljus! detta bygge slutar aldrig att imponera! fortsätt så!

Vi gillar det AlexAberg har postat i detta inlägg:
D.Ohlsson
Användarvisningsbild
AlexAberg
Elite

Namn: Alexander Åberg
Bil: civic ed3 -91

Re: D.Ohlsson - Nissan 200sx s13 Gcorporation | Type-X

Inläggav D.Ohlsson » sön 14 feb 2016, 00:47

Öppdejt, lagom till alla hjärtans dag också!

Då jag pluggar på högskola så blir det inte så mycket garagetid som jag egentligen vill och behöver, dessutom har jag blivit riktigt dålig på att dokumentera det jag gör.. Så det händer mycket grejer, men lite syns.

ANYWAY! Somliga vet att jag äger en gammal BMW 3.0si e3, närmare bestämt en 77a.. Den har äntligen trailats upp till min garageplats i Gävle som jag även uttökat till hela 30 kvadratmeter, endast 2 kvadratmeter mindre än min underbara studentlägenhet. :)

Trots att denna klenod stått utomhus i regn och rusk under många år så har den klarat sig relativt bra. Med relativt menar jag trots omständigheterna! Planerna med denna är i princip en mild helrenovering, hellackering i originalkulör med en liten personlig touch och "vintage racer" stuk. Det ska bli en tidsenlig kaferäser med sina 200 skönsjungande hästar! En projekttråd kommer säkert upp när jag känner att det är dags. ;)

Bild

Bild

Bild

Skorna till BMWn blir en uppsättning grymt ovanliga ACT SC 16x8,5" som jag hämtade i huvudstaden i somras och som kommer renoveras under tiden.

Bild

Bild

Lite häftigt att både gamla böcker och vissa kvitton från Tyskland fortfarande finns kvar, likaså originalverktygen i skuffen. Utöver detta har den bara rullat drygt 10000 mil sen 1977, har inte en reva i inredningen och tidigare ägaren hade hört ett osäkert påstående om att denna bilen har rullat på Nurburgring någon gång under sin livstid. Inte helt omöjligt då den verkar ha någon sorts sportfjädring, åtminstone bak!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Japanen får renoverade bakbromsar, lite nya bromsrör och nya justerbara stag till bakvagnen som förhoppningsvis kommer landa framöver. Så fort alla "tråkiga" saker är avbockade kommer jag påbörja bygge av golv i skuffen, montera type-x positionsljusen i fronten, konstruera och bygga bashbar till fronten för stabilitet och massa annat kul.. Har en del prylar påväg hem förutom stagen!

Bild

Bild

Bromsoken slipades och rengjordes såklart innan färgen, fick TYVÄRR inga bilder på detta fantastiskt roliga skitgöra. ;)

Bild

Slänger in en bonusbild på bruksbilen också, ofärskämt roligt med Quattro och snö.. ;) Förövrigt till salu om någon är sugen!

Bild

/Danne
-VIOLENTCLIQUE-

Instagram @d.ohlsson

Vi gillar det D.Ohlsson har postat i detta inlägg:
MartinO
Användarvisningsbild
D.Ohlsson
Elite

Re: D.Ohlsson - NISSAN 200sx s13 widebody | 13/2-16

Inläggav Sandström. » mån 15 feb 2016, 20:57

Åå va cool e3orna är! Måste införskaffa mig en! :D

Vi gillar det Sandström. har postat i detta inlägg:
D.Ohlsson
Användarvisningsbild
Sandström.
Elite

Namn: Jonas
Bil: Audi A4 -04

Inläggav Krookus » tor 18 feb 2016, 16:46

Såg att jag inte hade vart å rotat i din tråd sedan 2014, men jävlar vilken skillnad det är på bilen! Ser ju galet bra ut och jag ser verkligen fram emot att se resultatet med alla nya prylar! :)
GOT'LOW
Användarvisningsbild
Krookus
Noob

Namn: Christoffer Krook
Bil: S4 B5, VW Typ1

Inläggav D.Ohlsson » sön 03 apr 2016, 00:28

Krookus skrev:Såg att jag inte hade vart å rotat i din tråd sedan 2014, men jävlar vilken skillnad det är på bilen! Ser ju galet bra ut och jag ser verkligen fram emot att se resultatet med alla nya prylar! :)

Såg att jag inte sett din kommentar på ett tag heller, haha.. ;) Ja, det har hänt en del!
-VIOLENTCLIQUE-

Instagram @d.ohlsson
Användarvisningsbild
D.Ohlsson
Elite

Inläggav D.Ohlsson » sön 03 apr 2016, 00:38

Natten är vacker..

Bild

Bild
-VIOLENTCLIQUE-

Instagram @d.ohlsson

Vi gillar det D.Ohlsson har postat i detta inlägg:
RaekmAcKaN
Användarvisningsbild
D.Ohlsson
Elite

Re: D.Ohlsson - Nissan 200sx s13 -92 "G-CORP" | Bridetyg..

Inläggav oscarson4 » sön 03 apr 2016, 22:10

Var får man tag på sådant tyg? :)
Användarvisningsbild
oscarson4
Noob

Namn: Kevin Oscarson
Bil: Nissan 200SX S13 -91

Inläggav MartinO » mån 04 apr 2016, 17:37

Sött, kommer gå bra ihop med stolarna :)
Användarvisningsbild
MartinO
Elite

Namn: Martin Olofsson
Bil: S13

Inläggav AlexAberg » mån 04 apr 2016, 19:12

åååh the details! fan va bra de blir!!!
Användarvisningsbild
AlexAberg
Elite

Namn: Alexander Åberg
Bil: civic ed3 -91

FöregåendeNästa

Återgå till Projekt