96GT - SAAB 96 1965 - Clean Stock Look

Skapa en projekttråd för din bil.

Re: 96GT - SAAB 96 1965 - Clean Stock Look

Inläggav RaekmAcKaN » mån 30 jan 2017, 23:58

Jimmie skrev:weho, ny uppdatering på ett av dem tyngsta projekten på sajten!! Ballt.

Kul att se att du tuffar på och att det går framåt för dig. Ska bli fruktansvärt ballt å se den klar!

Kan bara hålla med, blir alldeles sprallig när jag ser att det har uppdaterats i den här tråden :thumbup:
"Det är lättare att sitta still än att Dansa"
DropShop "Östersundsmaffian"

Vi gillar det RaekmAcKaN har postat i detta inlägg:
96GT
Användarvisningsbild
RaekmAcKaN
Noob

Namn: Gustav Jonsson
Bil: Golf GTi -80

Inläggav 96GT » lör 01 apr 2017, 21:26

Först... tack alla er som har tålamod med att följa detta bygget plåtbit per plåtbit... men jag hoppas på en vänding snart så att det blir mer OijOij-stuff i tråden... har en hel del idéer runt stuket på bilen...

Hade några rundor med min SFRO-kontakt när det gäller bump-steer kruvorna, och det var nära att projektet sprack, men det var bara missförstånd oss emellan och jag fick ok... så vi satsar på att det håller vid byggbesiktningen...

Efter att krupit runt bilen otaliga gånger och kontrollmätt så är fästen till styrväxel svetsade fast...

Bild

Bild

Samma sak med rattaxel... med hjälp av en liten men viktig plåtbit sitter allt där det skall...

Bild

Bild

Bild

Var lite svaj med tyngre Corsa servo så jag förstärkte lite....

Bild

Bild

Bild

Bild

och till sist en garage bild...

Bild
Användarvisningsbild
96GT
Elite

Namn: Peter
Bil: SAAB 96 1965

Inläggav veniib » sön 02 apr 2017, 20:11

detta bygget är såå ballt !
I ❤ Oijoij
IG - veniib
Användarvisningsbild
veniib
Elite

Namn: Venhar Bara
Bil: Golf MKII OEM+

Inläggav 96GT » mån 01 maj 2017, 12:02

Då var det på tiden att vädra Saaben... var cirka 5.5 år sedan den fick vara ute... nu äntligen ett rullande chassie... på bilderna står billen pallad upp på ungefär åkhöjd... fortfarande långt till mål... men viktig milstolpe I projektet... en del småfiks med karrossen forfrarande... plåtdelar på gamla Saabar är inte helt exkakta och jag vill ha tight och fint stuk överallt... hoppas ni gillar stilen... det blir störgångare och kanske dubbla rör ut bak förar dörren....

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Vi gillar det 96GT har postat i detta inlägg:
Beemer124
Användarvisningsbild
96GT
Elite

Inläggav 96GT » mån 01 maj 2017, 12:51

HAR FÖRSTÅTT ATT OIJOIJ LÄGGS NED. JAG VILL PASSA PÅ ATT TACKA ALLA HÄR PÅ FORUMET FÖR ATT NY HAR FÖLGT MED OCH KOMMIT MED TIPS OCH SUPPORT. KANSKE SES VI PÅ EN TRÄFF I FRAMTIDEN...

ALL THE BEST // PETER

Vi gillar det 96GT har postat i detta inlägg:
viGGe, Wille
Användarvisningsbild
96GT
Elite

Inläggav Jimmie » mån 01 maj 2017, 18:09

Fyfan va gött att se den på hjulen och ute ur garaget, även om där är långt kvar! Hoppas verkligen denna kommer synas på träffar och dylikt i framtiden, det förtjänar den! Lycka till med resterande.
I ❤ Oijoij
IG:JIMMIE_SICKBOYS

Vi gillar det Jimmie har postat i detta inlägg:
viGGe
Användarvisningsbild
Jimmie
Moderator

Namn: Jimmie Lindby
Bil: Land Yacht '66

Inläggav 96GT » tis 02 maj 2017, 15:13

Jimmie skrev:Fyfan va gött att se den på hjulen och ute ur garaget, även om där är långt kvar! Hoppas verkligen denna kommer synas på träffar och dylikt i framtiden, det förtjänar den! Lycka till med resterande.

:) Jodå, räknar med att cruisa omkring på lite träffar här och där när bilen är färdig och fått skyltar igen....
Användarvisningsbild
96GT
Elite

Föregående

Återgå till Projekt